tirsdag 10. desember 2013

10 år med nytt nyre

I dag feirer min lillesøster Hege, 34 år
og jeg 10 år med et av hennes nyrer.
Rart å tenke på at jeg lever takket være et organ fra en annen person.
Jeg er så utrolig takknemelig.
Det kan ikke beskrives med ord, det er ikke målbart, men jeg vet;)
Blir nesten litt sentimental når jeg tenker på det.
 
 
Operasjonen skulle finne sted 11.desember 2003. Vi ble innlagt på Rikshospitalet den 9. desember.
Ikke mange timene etter ankomsten fikk vi beskjeden om at operasjonen var fremskynnet til dagen etter. Jeg fikk litt panikk!!
De kjære guttene mine og den kjære mannen min var hjemme. Å som jeg savnet de alle tre.
Guttene mine, viste at de hadde verdens beste pappa som tok godt vare på dem. Kjente på at det snart var jul  og at jeg ikke skulle feire julen hjemme. Jeg var redd for den lange og store operasjonen!
Det var mange følelser og tårer!
Og Hege hadde jo bursdag;) Den skulle vi jo feire i Oslo;) og ikke på et operasjonsbord mange mil hjemmenfra!
 
 
 
Den 10. desember kom, Hege ble kjørt ned til operasjon med et norsk flagg på sengen sin;) Litt av en bursdagsfeiring! ! 18-tiden var vi ferdig opererte begge to og jeg kunne snakke med de hjemme litt senere på kvelden;)Glede;)
 
Årene har gått. Nyret har jeg og det fungerer utmerket selv
 om det ikke sitter fast.
 
 
Vi er veldig ulike av utseende, men vi har like grunnverdier og mange fellestrekk i væremåte;)
Det er litt gøy når andre mennesker "hører" likheten mellom oss i praten!
Nå når Nobels Fredspris deles ut i Oslo
feirer vi stort utenfor
Trondheim;)
 
 
 
Gratulerer med dagen Hege;)
Stor klem;)
 

 

12 kommentarer:

  1. Rørende, flott historie. All ære til søsteren din som turde ta et slikt valg, og heldig for deg å ha en så snill lillesøster. Til lykke med dagen til dere begge. Klem

    SvarSlett
  2. Jeg blir helt rørt jeg.... og så godt å høre historier med godt utfall også. Ofte nok høres det motsatte. For en alvorlig og raus avgjørelse hun måtte ta som bare 24 åring. Det står det storrespekt av.

    SvarSlett
  3. Tack, för att jag fick ta del av Ert livsöde.
    Det var en fin berättelse att läsa så här på en "vanlig tisdagskväll".
    Njut av att ha varandra, nu och i framtiden.

    Dollandesign

    SvarSlett
  4. Vakker og rørende historie..... En riktig god bursdag til din søster og gode år framover ønsker jeg for dere begge! Klem fra Nina

    SvarSlett
  5. Du skriv så rørande og vakkert om syster di og det store dokke har
    opplevd ilag. Fantastisk å ha muligheit til å hjelpe storesystra si, og ikkje minst for
    deg som fekk hjelp i så nær familie.
    Gratulerer med dagen til veslesyster, og lukke til vidare for deg :)
    Varm klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  6. Sitter her med tårer i øynene <3 Du skriver så rørende!!
    Dere er to fantastiske damer begge to og jeg er utrolig takknemmelig for at vi har dere<3

    SvarSlett
  7. Jeg får en klump i halsen og kjenner glede for at dette gikk godt med dere begge. Det står stor respekt av å dele dette med oss som leser din blogg. ♥♥♡♥♥

    SvarSlett
  8. Så rørande og fantastisk historie. Gratulerer med dagen til søster di, og lukke til vidare i livet :) Klem

    SvarSlett
  9. Så rørendes og flott❤️

    SvarSlett
  10. Tårene triller, ja det var litt av en gave hun ga deg på bursdagen sin ❤️ Husker godt den dagen, var godt å ta den telefonen å få høre at alt var ok.

    SvarSlett
  11. Tårene triller, ja det var litt av en gave hun ga deg på bursdagen sin ❤️ Husker godt den dagen, var godt å ta den telefonen å få høre at alt var ok.

    SvarSlett
  12. Sånn en koselig post å finne når jeg titter innom bloggen din.
    Kunne ikke brukt bursdagen min bedre <3

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...