fredag 9. januar 2015

Re-design



Noen ganger kommer lysten til å gjøre noe kreativt
 sånn helt plutselig.
-og da må det skje noe med det samme;)


En gammel tynn genser,
som jeg har overtatt etter min søster sørpå,
og en bit velour var det jeg hadde
den kvelden sylysten kom;)

 Hva får mann ut av dette?


 Fant et mønster som jeg endret litt på og klipte.
Etter noen timer kunne jeg brette sammen en 

 

-KJOLE
 størrelse 6år ;)

Bærestykke er av genseren.
Velour i skjørtet.
 Skjørtet har "splitt" i siden,
med isydd fold av genserstoffet,
for å få stor nok vidde på skjørtet;)

 

 Moro;)


Dette har gitt mersmak. 
Jeg har ryddet frem gamle klær, med gode stoffer,
 som  nå ligger klar til neste syinnfall.


God helg;)


8 kommentarer:

  1. Herlig å få et skinnfell med et så lekkert resultat! Kjempefin kjole!

    SvarSlett
  2. Jøss.... Du er bare så flink!! Datteren min har design og redesign som valgfag i 8. klassen, der går det stort sett på å lage nye ting..... tror jeg sender henne på opplæring til deg en stund :o) Nå er juletreet kastet ut og nå skal jeg sy ferdig litt pynt på en krage jeg holder på med, så skal jeg kaste meg over de tovede lappene som du har lagt ut oppskrift på :o) Ha en herlig fredagskveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. Det blei ein kjempefin kjole. Så flink du er :) Så kjekt å laga noko av plagg ein finn i skapet. Ha ein fin helg :)

    SvarSlett
  4. Du er ein sann kunstnar !
    Fantastisk alt du får til.
    Kjolen er verkeleg lekker !

    Er er hyttehelg, masse snø ute. Det vart ein skitur i ettermiddag.
    Heime er det meldt eit frykteleg ver så me sett innandørs alt som kan tenkjast å fyke.
    Under orkanen i 1992 for skorsteinen, det er ikkje lett å føreygge det...

    God helg !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Se der da, dette ble jo bra :) Da blir vel du ved symaskinen i dag mens vinden uler ute.
    Her blåser det bra nå, og det blir en rolig dag.
    Ha ei fin helg .

    Klem Berit

    SvarSlett
  6. Så fin den er :-) Og så dejligt med genbrug af gode stoffer. Turkis og brunt er så fint sammen :-)

    SvarSlett
  7. Så fin den ble! Redesign er gøy, og det beste er at plagget blir unikt;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...