søndag 21. juli 2013

Hemmelige plasser

Vet du,
jeg har noen "hemmelige" plasser;)
Hysj!! Ikke fortell det til noen!
Hemmelige plasser hvor jeg plukker
kantareller og multer!!
Ja, jeg liker iallefall å tro at plassene er
hemmelige;)
 
 
De første kantarellene er ferdige til plukking.
Like før elgjakta setter igang utpå høsten,
pleier jeg å plukke de siste;)
 

 
Kantareller er godt til all slags kjøtt;)
Eller bare nystekte, i godt smør,
med litt salt og pepper;)

 
Kantarellene skylles og renskes for jord og mose
før de får et oppkok i sin egen kraft.
Vel avkjølte legges de i frysen.
God å finne utpå senhøsten;)
 
 
Noen smakfulle markjordbær fant jeg også.
Spist på stedet;)

 
Har du en hemmelig plass?
-med sol?
 
 
 
God søndag;)
 

3 kommentarer:

  1. Ååå, det er ingenting som smakar så godt som dei ville skattane i naturen :)
    Men er dei virkeleg komne så langt allereie ?
    I regnet og skodda har eg ikkje tenkt på at eg kan begynne å leite..

    Søndagsklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Gløymde å seie at bilda av kantarellar og jordbær er nydelege :)

      Slett
  2. Så kjekkt når ein kan finne spiselige ting ute i naturen,det liker me:)her venter minstemor på bringebær og blåbær,har ikkje sjekka om blåbæra er komt men det er dei kanskje:)
    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...