mandag 3. desember 2012

Jippi;) Det er kaldt ute;)

 
 
 
 
Ja, det har blitt kaldt;)
 14 minus på morgenen;)
Litt små- friskt.
Perfekt til is-skulpturlaging;)
Snart er det  lyslykter klar til bruk;))
 
Gleder meg til å ta de i bruk til kvelden;)
 
 
Dagens frysetips til alle dere som synes svibler er vakkert
 men får hodepinne, rennende øyne og nese av dem;)
 
Frys de inn med vann;))
 
 
 
 

 

Kok opp vann.
Slå det over i melkekartonger eller lignende. 
Avkjøl vannet.
 
Legg svibelen oppi og et fint bånd eller en snor..
Sett melkekartongen til innfrysing.
 
Det blir dekorative skulpturer til å henge ute;))
 
og kan
nytes leeenge;))
 
 
 Hvorfor kokt vann?
Kokt vann inneholder mindre oksygen enn vanlig kaldt vann,
 og isen blir derfor nesten glassklar;)
 
 
Klem;))
 
.

 



.

10 kommentarer:

  1. For en veldig fin ide!!
    De blomstene er nydelige å se på, men jeg orker bare ikke lukten.
    klem :O)

    SvarSlett
  2. Tusen tack för jättebra idén om att koka vattnet först! Det blev så tjusigt!!
    Kramisar

    SvarSlett
  3. Takk for ideen! Dette må prøves!
    Ha en fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så flott det var, skal jammen prøve imorgen, ha en koselig kveld og en fin, fin vinteruke hos deg!

    SvarSlett
  5. Kjempefin ide:)
    Du har vunnet inne hos meg, send meg mail lizasmatverden@gmail.com
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  6. Takkar så mykje for godt tips.
    10 åringen sa til meg her ein dag: farmor, du har vel ikkje tenkt å ha dissa blomsrane som var så ekkel lukt av....
    No har eg eit par stk som eg piner til å la vere å sprette ut med å ikkje gi dei vatn...stakkars.. (tips på ein blogg)
    Islykter, kor du lagar dei egentleg ?

    Ynskjer deg fine dagar, du kreative dame :)
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei igjen.
    Strikkepinneetuiet høyrest flottt ut. Det vil eg ha !
    Fint om eg får oppskrift på ein eller annan måte :)

    Kle deg godt viss du går ut. Kanskje snøen dempar kulden.
    Klem

    SvarSlett
  8. Fantastisk!!
    Jeg kan jo bare ha de til blomstene kommer...
    Dette var smart:))

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...