torsdag 19. april 2012

Sengeteppe

...
..


I dag vil jeg vise dere det første store lappeteppet jeg sydde;)
De ble sydd tidlig på 1980-tallet.


Det er sydd i teknikken
"Log Cabin" eller "Tømmerkoie" 
som det ofte kalles på norsk.


Stoffene var ulike bomullsstoffer i blåtoner og hvit.


Utgangspunktet var nok dette nydelige stoffet fra 
Marimekko;)


Teppet måler  225*180 cm
og brukes fortsatt til sengeteppe;)



Det er vårlig her i dag
med sol 
og en temperatur over 15 grader;)

Ha en flott ettermiddag alle sammen;)

.
.


7 kommentarer:

  1. Så utruleg vakkert det er :)
    Ein fin skatt å ha eit slikt teppe, og så stort som det er !

    Nyt sola, den er her òg, 10 gr. Fint i le for vinden ☼

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Så delikat og fint sengeteppe. Det går aldri av moten heller..

    SvarSlett
  3. Så flink du er, selv har jeg tre slike halvferdige som enten må quiltes eller monteres:(
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  4. Nydelig! Lekre farger og flott mønster av log cabin-teknikken.
    Det er et mønster som stadig kommer igjen!
    Jeg har selv startet nytt log cabinprosjekt denne uka, kikk gjerne innom bloggen min!

    SvarSlett
  5. Jeg ser jo nå at du har vært innom med hyggelig hilsen hos meg!
    Kjekt å dele tanker og bilder av håndarbeid.
    Ha en flott helg:)

    SvarSlett
  6. SÅ fint, og for ett arbeid! Flinka!
    Klem

    SvarSlett
  7. Masse jobb ligger bak et sånt stort teppe...og flott var det.
    Ønsker deg ei riktig trivelig helg.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...