mandag 23. juni 2014

Saft og blomster

 
 
 Det er midtsommer og rabarbraen er høstet
og forvandlet til saft og syltetøy.
 

 
 
 Rabarbraen var så delikat, fin og rød i stilken.
Saften fikk en nydelig farge.
I år er den kokt med
 vaniljestang.
Sommer;)
 

 
 
Jeg har hatt en deilig fridag
og plukket med meg blomster på turen min.
Året sommertest på blomsternavn!!


 
7 ulike markblomster som skulle få navn.
Jeg måtte frem med floraen min for å
se om det var prestekrage
eller balderbrå.
 
Noen lærer jeg aldri
 forskjellen på!
 

 
Midtsommer er skolefri og late dager.
Lyst hele døgnet,  iallefall i enda noen dager.
Og i "gamle dager" var det alltid varmt på denne tiden av året;)
Men jeg har massevis av lekkert ulltøy,
og bruker det gjerne;)
Vi har spist rømmegrøt med spekemat
og fersk rabarbrasaft;)
 
 
 
Midtsommerklem til dere alle;)
 
 




3 kommentarer:

  1. Det er så nydelig med markblomster,pynter sånn opp:)så god Safta såg ut og:)
    Her blei det heimekveld for eg må ta det med ro for er så sliten så da får eg kose meg med ein bloggrunde heller:)

    Fine kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Rabarber er i den grad lig med sommer - det er en smuk farve din saft har fået :-) Det er så dejligt at kunne tage markblomster ind - mange kan virkelig holde sig længe i vase - det er da ren hverdagsluksus :-) Rigtig god ferie :-)

    SvarSlett
  3. Ååå, så godt det så ut :o) Får minner om den nydelige rabarbrapaien din jeg fikk smake i fjor hos Hilde :o) Nå meldes det godvær, eller i alle fall glimt av godvær, så nå er det jo håp om litt sommer her også. Kos deg så masse! klem fra Nina

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...