søndag 16. mars 2014

"Prinsessen" på ertene

 
 
 
 
Her går dagene;)
Koser meg mye og kjeder meg litt.
Strikker, hekler, leser, skriver........og strikker;)
 
 
 
 
Fortsatt helt avhengig av krykkene.
Blåfargen har beveget seg både oppover og nedover fra kneet!
 

 
 
Beinet er vondt og det blir litt lite med nattesøvn.
Jeg har hoppet/tuslet rundt til de sene nattetimer de siste ukene.
Ingen fare, det går jo over;)
 
 


Hadde en uvanlig morsom natt denne uken!!
Beinet var vondt, selv etter en god dose smertestillende.
Kunne ikke berøre beinet ;( dyna var for tung!
Klokka nærmet seg 3!
Ikke var det flere isposer å finne heller.
  Til slutt ble mannen sendt ned to etasjer,
etter en pose med frosne erter fra frysen,
som jeg skulle legge på.
 
 
 
 
Vanlige tørre erter er fine å lage isposer av.
To pakker erter i en plastpose.
Disse posene kan benyttes flere ganger;)
Gjenbruk er bra;)
 
 
 
 
Mens jeg danderte puter etter alle kunstens regler
lå posen pent i golvet.
I det jeg løftet den opp, greide jeg å komme borti krykkene.
 Det går hull i posen og tusen erter (iallefall så det sånn ut!)
trillet ut over senga og golvet!
Koselig midt på natta ...;)
 
 Det ble ikke mye til ispose!!
Tråkket på den siste erta i dag tidlig;)))
 
 
 
 
 
Sokkene jeg har strikket har fått taggekant eller"krone"kant;)
De er strikket i Tynn Alpakka.
 
 
 
 
Ute har det kommet SNØ,
så lyst og fint;)
 
 
Tusen takk til alle dere som titter innom, superhyggelig;)
Nyt søndagen alle sammen;)
 
Klem;)
 
 
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Så morsomme sokker:) Slik kant har jeg ikke sett før!
    Friske blomster har du fått deg og ser jeg:) Så bra!
    Ønsker prinsessen på erten en fortsatt fin søndag :)
    Klem<3

    SvarSlett
  2. Artig! Iallefall artig å lese.. Sikkert ikke så festlig klokken 3 på natten. Men det med erter er en lur ide..det har vi faktisk brukt på jobben også. Frossen grønnsakblanding gjør sikkert samme nytten. Nyt dagene da du faktisk kan sitte helt i ro og bare holde på med håndarbeid.. Snart er du frisk igjen - og da blir det full fart.. God bedring.

    SvarSlett
  3. Syns jeg ser for meg ertene trille avgårde... ; foten din ser ikke giod ut, håper du blir snart bra! Sokkene var artige og bildene vitner om vår :)

    SvarSlett
  4. Artig historie du deler :-) Kanskje ikke like artig for deg midt på natta... men fint å se det komiske i det etterpå :-) Artig med den taggete kanten på sokkene dine. Fortsatt god bedring !

    SvarSlett
  5. Uff...den foten så ikke god ut. God bedring til deg...og det fort!

    SvarSlett
  6. Håper du blir bedre i foten snart, det er ikke greit å ha så vondt! Men historien om ertene var jo fin da,sikkert noe du kan le godt av senere. Kos deg så godt du kan med strikkinga og lesing da, flotte sokker !!

    SvarSlett
  7. Auu, masse god bedring..sokkene var virkelig artige, håper du kommer deg fort , klem fra Beth

    SvarSlett
  8. Fortsatt god bedring :) Den foten ser ikkje god ut. Artige sokkar, og artig ertehistorie.

    SvarSlett
  9. Au, Au Au.
    Den foten så ikke god ut vennen min.
    Hva har du gjort?

    Må le når jeg leser om ertene!!!!
    Jeg har også en historie om erter.
    Men de var på boks!

    Vi var på hyttetur med mamma og pappa, dette er mange år siden, og jeg var lita jente. Det var snø, og vi skulle spise middagen ute.
    Som grønnsaker denne dagen hadde mamma hermetiske erter på boks.
    Pappa bar boksen ut, men mistet den,-
    alle ertene trilla ut, og pappa lå på alle fire, å plukket erter opp fra snøen, en etter en!!!
    Jeg og mamma lo så vi gråt, men lillesøstra mi, ble så sinna på oss, for at vi lo av pappa, som bare skulle være snill og plukke de opp igjen!!!!

    Så erter er ikke til å spøke med!!!

    Fine sokker du har strikket deg!!
    Du er kjempeflink med håndarbeid!!!

    Masse god bedring til deg!
    Håper snart du er oppe å går på begge beina!

    Stor varm klem fra Anne-Marit :)

    SvarSlett
  10. Ojsann dette så ikke godt ut.
    Ønsker deg riktig god bedring
    og kos deg med håndarbeide +lesing.
    GOD UKE I MARS

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...