søndag 7. juli 2013

Mitt fristed

 
Hytta på fjellet er mitt "fristed".
Hytte uten vei, vann og
strøm!!
 
Kjør til du finner bilen vår,
følg stien innover
 (ca 20minutter)
og  så over myra hvor myrulla vokser villig
i strømgrøfta;)
 
 
Ja, strømmen ble gravd frem til hytta av
verdens beste hyttenabo
 for 3 år siden.
 
"Tettegras"
 
Men ikke lagt inn!!
Det årlige familierådet sa:
Strøm: -NEI

 
Vi har slikket sol på blankskurte berg;)
Den hvite randen er
"Melkekvarts".
(tror jeg!! -er kanskje på tynn is her!!)

 
Grillet i provisorisk grill, av aliminiumsfolie,
mellom steinene nede ved vannet;)
Så enkelt å rydde etterpå.

 
Nytt solnedgang bak høye grantrær;)
Vi kunne sitte ute til midnatt.
Ingen insekter;)

 
I morgen er det ny uke og nye muligheter;)
 
Klem;)
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Ser du har hatt fine sommardagar. Kjekt !
    Og utan straum og vatn er det nok skikkeleg hytteliv dokke har :)

    Gode sommardagar vidare !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Ja, er det ikke rart hvor godt vi trives langt unna "folksekikken".. Det er ALLTID god å være på hytten.. Å frivilig velge bort strøm, når den ligger klar rett utenfor hytteveggen, det står det respekt av.. Men når dere ikke er vant å ha det, så savner dere det jo heller ikke. Forøvrig ser det svært så idyllisk ut med svaberg og grilling.. Ha en fortsatt fin sommer - så langt har min ferie (begynte på fredag..) vært både solfyllt og nydelig. Og du; velkommen innom Husfliden, ja.. sist vi treftes tror jeg var på Jordbærstedet.

    SvarSlett
  3. Å så deilig, ser ut som en flott plass dere har her ja :-) Vi er også vant til hytteliv uten alle disse fasilitetene, vi blir i en annen modus når vi er der, hærlig !!

    SvarSlett
  4. Dette høres ut som det gode liv :)
    Kos dere masse videre!
    Sommerhilsen fra Anette

    SvarSlett
  5. Det Høyres kjempedeiligt ut og hyttetur på orntlig vis er jo når ikkje det er tipp topp luksustander eller,Hihi det Høyres kjempeflott ut:)
    Husker eg var på ei hytte som onkelen og tante mi eiger når eg var liten med utedusj og utedo,koste oss der me:)
    Nyt sommeren!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...