mandag 8. april 2013

Mer vårsysler

 
 
Perleblomster er en fryd for øyet;)
Og når de kommer i butikken på våren klarer jeg ikke å gå forbi uten å kjøpe med meg en hjem.
 
 
 
 Vi har kommet til uke nr.to i april,
i vårmåned nr.to,
er det på tide å tenke på sommerens blomster.
  
 
Erterblomster 
er en av mine favoritter.
Nydelige å se til og dufter vidunderlig;)
I dag har jeg derfor lagt frø av erterblomster i bløtt
for at de lettere skal spire. 

 
To dager skal de få ligge der
til det harde skallet er blitt litt mykere
og de små spirene kan "sprenge"seg ut
når de kommer i jord.
 
 
Den første tiden skal de få stå i minidrivhuset;)
Før de plantes ut i mai.
 -om det er frostfritt!!!
 
 
Men det er en god stund til det blomstrer i hagen
Inntil da nyter jeg blomster fra jentene i blomsterbutikken;)
og kaster meg med på NIB-jentenes utfordring
-VÅRFORBEREDELSER-
 
Hvilke vårforberedelser gjør du?
 
Klem;)
 
 
 

10 kommentarer:

  1. Har sådd erteblomster her også.. Da blir det jo spennende å se hvem som får de best til. Mine lå bare natten over i bløt.. På pakken sto det at de skulle ligge i varmt vann natten over, så jeg lurte jo på om jeg måtte opp å skifte varmere vann flere ganger. Første gang jeg velger erteblomster, men du verden for en nydelig blomst det er.. Forresten, så er de aller fleste blomstene fine..

    SvarSlett
  2. Eg stemmer, men jammen har du nokre harde konkurrentar med opp til 500 stemmer :(
    Perleblomster er berre nydeleg, eg kjøpte tidleg og dei er ferdige no. Tenkjer å sette løkane ut i hagen når telen gir seg.
    Erteblomster er nydeleg, og så fint du førebur dei...
    Eg har ikkje sådd frø på årevis, men eg blir litt frista av alle dokke med grøne fingre i bloggverda :)

    Fin mandagskveld til deg :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Har du starta!
    Tusen takk for ALLE koselige kommentarer fra deg <3 det setter jeg stor pris på!

    Jeg var innom gartneriet på jobb før helga, full av vårstemning i mellom snøstorm og vårvær :-)
    Gartneren anbefalte meg å vente, da erterblomstene kom til å vokse for mye før blomstring.....og jeg dro hjem med to sekker jord... ;-)
    For jeg er enig med deg at de er nydelige og lukter supert!
    Klem Nina

    SvarSlett
  4. Perleblomster er så yndige...mine står i drivhuset. det vart for kalt ute for dei.
    Herlig å sjå frøa dine som ligg for å svulme opp. Eg har sådd mine erteblomar og dei har akkurat starta spiringa. Det skal bli deilig lukt til sommaren når bløminga startar.
    Ha det fint, klem frå MarJE.

    SvarSlett
  5. Perleblomster er nydelig og idag såg eg noken kvite og gjett om eg ville kjøpe dei men så blei det ikkje til,kjedligt at eg ikkje gjorde det for er så fine:)
    Eg er nok ikkje så glad i hagearbeidet ogsånt men liker å ha det fint rundt meg så må vel gjere litt,eg kjøper helst ferdige blomster ellers så får eg av pappa som har drivhus,han sår masse frø og får fram masse fine blomster som eg gleder meg til å plante ut når den tid kommer:)

    Ønsker deg ei fin ny veke!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Du verden så koselig å lese bloggen din og se på alle de fine bildene du har lagt ut de siste ukene!! Gleder meg også til våren, og den eneste forberedelsen jeg har gjort så langt er å sy en duk til utebordet. Kommer nok bilde av den på bloggen min snart. Ser fram til å få blomster i krukker og bed, men de kjøpes nok hos gartneren. Ønsker deg en fortsatt fin april!

    SvarSlett
  7. Vår forberedelser....?? Hmm... I natt var det -10 her, men på dagtid varmer sola litt hvertfall! Har fått av snøen på terassen og satt utover hagemøbler. Må vaskes en dag de og. Det er vel det vi har gjort av vårforberedelser.
    Jeg ønsker meg et slikt drivhus!!! Hvor har du kjøpt ditt? Kanskje de har på Plantasjen!?

    Ha en fin dag :)

    Klem <3

    SvarSlett
  8. Så fine blomster :) Har foreløpig bare ryddet, kostet og ordnet litt på verandaen. Gleder meg til all snøen forsvinner så mange kan få det koselig ute.

    Ønsker deg en fin dag *klem*

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle de koselige hilsningene fra deg:) det setter jeg stor pris på:) er dårlig til å kommentere selv; der har jeg et stort forbedringspotensiale;) jeg har vært inne og stemt på soverommet ditt, spennende konkurranse:) ha en fin dag:) klem

    SvarSlett
  10. Perleblomster er utrolig skjønne altså og det tipper jeg erteblomstene dine blir og. Sådde i fjor og det ble kjempefint, men i år har jeg ikke kommet så langt. Mulig det har noe med været å gjøre... Sånn som det snør her i dag frister det i grunn bare å sitte inne og fyre :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...