tirsdag 24. juli 2012

Historien bak






Teppet ble sydd på senvinteren/våren 2010.
Yngstesønnen leste tysk som privatist og trengt noen til å høre seg.
Nytt språk, 2 års pensum på under 3 måneder!!
for å komme inn på drømmestudiet!
(fullt studie ved siden av!)
Det ble mor sin jobb;)

Alt av skjæring, sammennåling, stryking 
og håndsøm ble gjort med headset på!!
Han i Tromsø, jeg på Hundhamaren.
Tyske verb ble pugget,
folkeeventyr ble lest og gjenfortalt,
og en og annen vanlig tysk samtale ble ført mm.
Nesten hver kveld!!

Eksamensresultatene ble bare supre
og han er nå ferdig med 2/6 av studiet sitt;)

Selvfølgelig måtte han få teppet;)


Det er brukt ullvatt som fyll.
Godt og varmt;)


Denne borden er quiltet rundt hele kanten.
Sydd på maskin med silketråd;)


Ellers er det quiltet diagonalt, på begge sidene av mellomverket
over hele teppet.


Utrolig mange "stygge" stoffer som blir fine i et slikt teppe.


Nesten som å plukke blomster!
Jo flere, jo vakrere;) 


Her om dagen kom jeg plutselig på at jeg ikke hadde vist frem det ferdige resultatet.
Derfor har jeg "tyvlånt" det!!
Det blir flittig brukt, og har blitt mykt og deilig.

Her finner du de første bildene av teppet;)


Men nå skal jeg "finne" litt sol og varme;)



En super dag ønskes dere alle;))




7 kommentarer:

  1. For ei fantastisk historie !!
    Fantastisk mor med sikkert like fantastisk son.
    Det teppet må brukast med omhu, så mykje kjærleik og omtanke som ligg i det :)

    Sommarklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Hei fine vennen :)

    Nå er vi vel hjemme etter en super ferie :) Tusen takk for så kjempekoselige hilsener fra deg :) Så moro at du også har vært i Lalandia :) Og så tøff du er som prøvde klatreveggen! Mannen min hadde veldig lyst, men det ble ved tanken ;)

    For et nydelig teppe du har laget!! Wow!! Det må ha vært masse jobb, vennen :) Så flink du er :) Og for en herlig historie :) Det er så koselig å tenke på hver gang du ser teppet :) Og en flink sønn du har også :)

    Titte nedover på innleggene dine, og den sandwichkaka di så kanllgod ut! Det fikk jeg veldig lyst på :) Ble litt mye godis i Danmark, så hadde passet med en sunn kake nå :)

    Og de skjønne blå koppene fra Green Gate - de er så pene :)

    Ha en fin sommerdag, vennen :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvarSlett
  3. Så fin historie bak det nydelige teppet!
    Gode minner både for deg og sønnen din.
    Ha en fin uke:)

    SvarSlett
  4. Så gøy å tenke tilbake på, og teppet ble jo nydelig!! Gulvmalingen vi har brukt er 001HVIT
    KLem♥

    SvarSlett
  5. Det er gutten sin, det!
    Så flink han er!!
    Ikke rart det, med så flink mamma :-)
    Teppet ble nydelig!!
    Flinka :-)

    Ønsker deg en god natt!
    Klem

    SvarSlett
  6. Så nydelig teppe du har
    laget ♥ fantastisk fint
    og du verden for en jobb
    Veldig fint og forsegjort
    - og så fin historie ♥
    Nå skal jeg ta meg en titt
    nedover her å se siden jeg
    var innom sist... Ønkser
    deg en fortsatt fin helg og
    sommer. Klem fra Mette :)

    SvarSlett
  7. WOW, for et fantastisk nydelig teppe. Jeg kan se det ligger mye og nøyaktig arbeid bak dette. Imponerende.
    For en flott blogg du har her, jeg følger deg gjerne videre. Tusen takk for fine kommentarer på min blogg og. :) Med ønsker om en fortsatt fin kveld.
    C

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...